fredag 9 april 2010

Bordstabletter av systembolagspåsar

Virkade bordstabeletter av systembolagspåsar.
Detta behövs:
För en bordstablett ca 10st påsar
Virknål
Sax

Jag använde virknål nr 5 och klippte varje påse i ca 1,5cm breda remsor (klippte av handtag och öppnade botten). Virkade fasta maskor och ökade efterhand. Om du tycker att det blir lite stumt att virka i plast så kan man doppa virknålen i potatismjöl lite då och då så glider plasten bättre. Det går givetvis att använda vilka påsar som helst, men jag använde systempåsar eftersom dessa är odugliga att använda till t ex sopor och det är snygga färger på dom. Svarta sopsäckar blir också snygga att t ex kombinera med vita påsar.
Lycka till!
Christin / Prylhyllan nordic / www.prylhyllan.se

1 kommentar:

  1. Det är kul att titta igenom dina återvinningstips! Bordstabletten är jättesnygg. Det påminner mig om när jag var liten och mamma virkade en jättestor matta till köket av plastkassar från Konsum. Själv har jag virkat ett par trasmattor av gamla, slitna påslakan... återbruk ger verkligen möjligheter till kreativitet!

    Kram Outi

    SvaraRadera